budak matrik.


SALAM. 1st, entry ni agak panjang. sebab banyak cerita. its all about kmk and me. okay start,

ORENTASI- berjalan selama 5 hari. dan semestinya aku sgt tak suka orentasi. dari dulu. so, haritu, okaylah. cuma kalot sikit ja. rehat sat sat. dan itu menyebabkan aku sgt letih. mau dak. 5 bulan dok saja kat rumah dan tiba2 kena kejutan.tiba tiba kena aktif. ohh. itu sgt tidak selesa bg aku. tapi , aku enjoy ja. fasi jerit jerit ka apa ka. aku? relakss jaaa. lagipon fasi2 haritu semua result depa 4flat. depa dok tunggu masok u. bestnyaa. nak jadi mcm abg2 and kakak2 tuuu. (:

ROOMATE- semua okay, 1 bilik ada 4 org. depa semua okay. takdak masalah. semua satu kaki malas macam aku. hehehe. names, fazlin, sukainah, farhin. hmm, bilik aku dgn dewan kuliah, bilik tutorial, TERsangat jauh okay. blok kediaman aku kat utara, dewan segala bgai tu kat selatan. masjid pon jauh jugak. yeahhh! kurus aku mcm ni. heheheheh. ;D

KULIAH- so far, so good. act, ahad haritu baru start, kiranya baru seminggu aku belajaq. agak penat lah, kelas  non stop from 8am to 5pm. rehat sejam ja, pkoi 2-3p.m just utk lunch, smyang zohor. mmg klau nak rest lebih2 tuuu tak dak masa. lecture semua okayy, dan sperti yg sedia maklum, sistem p&p mmglah PANTAS. semua lecture yg bagi briefing haritu akan ulang ayat yang sama. antaranya, 'DEKAT MATRIK NI EVERYTHINGS IS FAST, KLAU LAMBAT, MMG KETINGGALAN, MASA BUKAN SETAKAT EMAS JA, BELIAN, SILVER, SEMUA CUKUP,' tuuudiaaaaa. betapa betapa dan betapa takotnya aku dengaq. tapi aku rasa best sebab ada tutorial. tuto tu akan fahamkan apa yg kita tak faham time kuliah. itu bagus. cuma point dia, jangan malu. tanya jaa. dan 1 g kaunselor. 24 hours depa standby. ada jugak mentor menti. time ni, depa akan cari kelemahan dan depa akan cuba bantu utk selesaikan. so far, aku rasa tak dak masalah dgn lecture. semua okay, tak garang sangat dan tak baik sgt.

AKU- selangkah aku ke KOLEJ MATRIKULASI KEDAH, kmk, aku niat, 4 flat. insyaAllah. mahfuzah nak tebus balik. tebus segalaaaa! haritu ada jugak aku down, sebab aku takot dan tiba2 hilang semangat. alhamdulillah atas nasihat senior aku, aku dah okay. sekarang ni, (time aku tulis post ni) aku kat rumah. minggu ni aku balik sebab aku demam. tengok? baru 2 minggu dok sana dah demam. HAHA.


sesak, semua nak serang dewan kuliah w'pun students yg kat dlm tak kluaq g.
roommates
kediaman.
masjid, KMK.
katil + meja study. harap maaf semak. hehe

ieda dan aku, budak matrik. heee. ;D

byak nak cerita tp xlarat nak type. hee.
okayy, dah baca, dah tgok gambaq yg tak berkualiti.  the end.  tolong doakan mahfuzah dapat 4 flat, sem 1 dgn sem 2. ((:
BYEEE. (:

No comments:

Post a Comment